Η ευτυχία έρχεται από μέσα. «Ακούμε αυτή τη φράση όλη την ώρα και είναι βασισμένη στην πεποίθηση ότι αν σκάψεις αρκετά βαθιά στον εαυτό σου, θα καταλάβεις ποιος είσαι και ότι όλα τα άλλα θα πέσουν στη θέση του. Μα το μήνυμα ότι είστε υπεύθυνοι για τις επιλογές σας, έχει γίνει όλο και πιο προφανές για μένα ότι η ευτυχία προέρχεται από «με» όσο προέρχεται από «μέσα».Το πρόβλημα με την αδιάκοπη αναζήτηση της αυτογνωσίας και της εσωτερικής εστίασης, είναι ότι μπορεί να αποτελέσει δικαιολογία για το συμφέρον του ίδιου και ακόμη και για τον ναρκισσισμό. Είναι σημαντικό να φροντίσουμε τον εαυτό μας,να τρώμε καλά, να έχουμε αρκετό απόθεμα ενέργειας, να είμαστε προσεκτικοί και να ασκείτε είναι πολύτιμες αναζητήσεις.

Η κατοχή μιας τεχνικής αναπνοής για να μας βοηθήσει να χαλαρώσουμε και να πάρουμε ένα ζεστό μπάνιο καταπολεμούνε το στρες-και σίγουρα θα μας βοηθήσουν να παραμείνουμε δυνατοί αλλά η υπερβολική εστίαση στον εαυτό μας και εμβάθυνση στα θέλω μας, μπορεί να μας οδηγήσει σε παραπάτημα.Όταν εστιάζω αποκλειστικά στον εαυτό μας κινδυνεύουμε να χάσουμε την αίσθηση στο τι είναι πολύτιμο, όπως το να είσαι μέλος της ανθρώπινης φυλής – αυτό που βρίσκεται πέρα από εμάς.

Οι New York Times δοξάζουν την προσωπική ευτυχία εις βάρος της κοινότητας και των σχέσεων. Η ειρωνεία είναι ότι οι μελέτες δείχνουν ότι η εστίαση στο «Μεγάλο Εγώ» υπονομεύει πραγματικά την ευτυχία και την ευημερία. Οι έρευνες δείχνουν ότι οι πιο ευτυχισμένοι άνθρωποι έχουν στενούς δεσμούς με τους φίλους και την οικογένειά τους. Η κοινωνική αλληλεπίδραση πέρα ​​από τον άμεσο κύκλο είναι επίσης σημαντική. Οι μελέτες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που συνδέονται με άλλα ανθρώπινα όντα, ακόμη και αγνώστους σε μια αμαξοστοιχία ή στην ουρά μίας δημόσιας υπηρεσίας για πληρωμή, αναφέρουν φωτεινότερες διαθέσεις. Οι επιστήμονες της συμπεριφοράς ονομάζουν αυτό το «κοινωνικό σνακ» και μπορεί να είναι το πιο υγιεινό σνακ στον κόσμο.

Η ευτυχία δεν είναι μια σόλο επιχείρηση και η ευημερία δεν συμβαίνει σε κάποιο κενό απ’ όλα τα παραπάνω .Είναι γνωστό ότι τα προβλήματα που μοιράζονται σε περισσότερο από έναν ώμο, μπορεί να μας βοηθήσει να πλοηγηθούμε στο δρόμο μας μέσα από μια δύσκολη στιγμή.

Λιγότερο γνωστό είναι η έρευνα που δείχνει πώς η άσκηση για τους άλλους βοηθά στην αποφυγή του στρες. Σε ένα ερευνητικό άρθρο με τίτλο «Προοπτική Συμπεριφορά» Βοηθά να Αντιμετωπίζει τις Αρνητικές Επιπτώσεις του Άγχους στην Καθημερινή Ζωή», οι συμμετέχοντες που ασχολούνται με τη συμπεριφορά «άλλου προσανατολισμού», όπως το να ανοίξουν μία πόρτα σε κάποιον συνάνθρωπο, το να προσφέρουν ένα χέρι βοηθείας σε κάποιον που του λείπει, η ανάκτηση καλύτερης διάθεσης βρίσκονται σε χαμηλότερα ημερήσια επίπεδα στρες από εκείνους που δεν συμμετείχαν στη βοήθεια συμπεριφοράς.Το κλειδί είναι να αναζητήσουμε ενεργά μονοπάτια που θα μας βοηθήσουν να ξεπεράσουμε τον εαυτό μας και να ξεφύγουμε από τον ηχώ των μυαλών μας. Όσο δελεαστικό, όπως είναι η βουτιά προς τα μέσα, καθιστά την προτεραιότητα να συνδεθεί, να αλληλεπιδράσει και να προσθέσει αξία.

Από την Κωνσταντίνα Δήμου