Το εν λόγω άρθρο, βρίσκεται πολύ καιρό στα συρτάρια του νου μου μα ίσως ήρθε τώρα η στιγμή να γραφτεί και να μοιραστεί με εσένα που ίσως να σε απασχολεί…
Η δύναμη της συγχρονικότητας είναι μεγάλη!!!Ίσως γιατί ήγγιγκεν η ώρα της προσωπικής αφύπνισης μιας που τόσες πολλές σχολές προσανατολισμού ξεκινούν να λειτουργούν και είναι ορθό μέσω βομβαρδισμού στα social media να έχεις υποκύψει στο πειρασμό να ακολουθήσεις κάποιον που χρίζει τον εαυτό του ως ειδήμων για να σας προσηλυτίσει με το αντάλλαγμα ενός σημαντικού αν όχι υπέρογκου ποσού για τις υπηρεσίες του.
Δεν είμαστε σε εποχή οικονομικής κρίσης, μα κρίσης εσώτερων αξιών. Και ότι επιφανειακό σε υποστηρίζει πρέπει να διαφαίνεται για το κοινό καλό.
Μα ποιές είναι οι υπηρεσίες ενός δασκάλου που βοηθούν έναν μαθητή να εξελιχθεί ιδίως πνευματικά μέσα από την ειδικότητα του; Ακόμη και αν θες να γίνεις σεφ σε κάποια σχολή μαγειρικής, ο δάσκαλος θα πρέπει να είναι οδηγός της εμπειρίας σου προς την πραγματωση όχι από τα κατορθωματα του αλλά από την στάση ζωής του και αυτό το γνώρισμα είναι κοινό στο κρίκο της κοινής μαθητείας μεταξύ αμφοτέρων. Η γευστική ικανοποίηση του συνδαιτημόνα δεν είναι υψίστης σημασίας όσο το πιάτο που προετοίμασες να τον γέμισε με αισθήματα χαράς και ευδαιμονίας και να ήταν η συνταγή μίας υπέροχης ημέρας.
Οι αξίες του ανθρώπου που αναζητάει την γνώση και όχι απλά την πληροφορία, θα έλξει και τον ανάλογο δάσκαλο που θα εκπέμπει πειθαρχία και όχι βαθμούς ανώτερης αξιολόγησης.
Το 2018 με ευλόγησε με έναν νέο κύκλο πνευματικών δασκάλων που τους αφορούσε η εξέλιξη της ενσυναίσθησης μέσα στην ψυχή του μαθητή, η ανάγκη για προσωπική ακεραιότητα μέσα στη συλλογική ασυνειδησία, η καρμική ανταμοιβή αντί του προσωπικού κέρδους και η ανάπτυξη του χαρακτήρα μέσα από την πειθαρχία και την επιμονή. Τον Κωνσταντίνο Φούτρη, έναν δάσκαλο στο σαμάνικο αρχετυπικό τροχό που είναι θέση να σε βοηθήσει να εξοικοιωθείς με την σκιά σου, χωρίς να απειλείται ο ίδιος από το φως σου, να θεραπεύσεις το όποιο τραύμα βάζοντας την ψυχή σε κατάσταση συγχώρεσης και ελευθερίας αντιστεκόμενος στο κύκλο του matrix.
Τον Μπάμπη Πυλαρινό που είναι εξαίρετος ζωγράφος και σου μεταλαμπαδεύει την τεχνική του με μεθοδικότητα στην αγιογραφία χωρίς να καρπώνεται το ταλέντο του την δική σου χρηματική διευκόλυνση. Τον Δημήτρη Τάταρη στην εκμάθηση σχεδιαστικών προσεγγίσεων στη σχολή εικαστικών που παρακολουθώ προ διετίας.
Την Λίνα Νικολακοπούλου που η ψυχή της είναι ένας απέραντος κήπος με σπόρους συναισθημάτων που είναι όλοι ανθισμένοι με απεριόριστα μπουμπούκια διαθέσεων και αντιθέσεων.Λίγα λεπτά συνομιλίας μαζί της, τρέπει την ψυχή σε δημιουργία μουσικής νότας πλην των στίχων που γνωρίζεις από τα χεράκια της που έχει πλάσει την ζωή με έναν πυλό ξεχωριστό, φτιάχνοντας μία κούπα για να την γευτεί σε όλες τις εποχές.
Τον θανάση Ματσώτα στην αστρολογική σχολή κοσμόγραμμα που είναι ένας πνευματικός σύμβουλος που σε καθοδηγεί να θρέψεις την ψυχή μέσα από τον ήλιο για να μην σε κυβερνάει ένας απρόσωπος χάρτης ακαθόριστων όψεων…
Είναι οι παραπάνω λόγοι που με βοήθησαν να εξελιχθώ ως άνθρωπος και να βλέπω την πραγματικότητα μου ως πρόκληση και όχι ως εμπόδιο.
Δυστυχώς τα προηγούμενα χρόνια, ήρθα σε επαφή με δασκάλους γκρίζους που καρπωνόντουσαν το φως του μαθητη μεχρι να τον σβήσουν προς όφελος της δικής τους λάμψης και στερούσαν την αληθινή γνώση με ανταλλαγή μηδαμινής πληροφορίας προς αναζήτηση του ενδιαφερόμενου. Και πού δεν στράφηκα για να αποπροσανατολιστώ εντέλλει απο το μονοπάτι μου και ας ήταν μέρος της πορείας μου! Μην περιμένετε να αναφέρω τα ονόματα αυτών που με δυσαρέστησαν. Δεν υπάρχει λόγος να γνωστοποιηθούν.
Ένας από τους λόγους δεν είναι μία αναμενόμενη μήνυση. Το να καταστρέψεις την αθωότητα ενός ανθρώπου με όνειρα δεν μπορεί να μπει στην ίδια ζυγαριά ηθικής αποζημίωσης. Απλά πολλοί λατρεύουν να πορεύονται σε αντιθετο ρεύμα αποό την όποια συμβουλή και να γνωστοποιούν κακοήθειες.
Συντρέχει όμως λόγος σοβαρός να κοινοποιηθούν τα γνωρίσματα τους.
Πώς θα ξεχωρίσεις έναν ψεύτικο δάσκαλο…
Αναζητά την χρηματική απολαβή της φιλοδοξίας σου και όχι την εικόνα της επιτυχίας σου.Όπως δάσκαλοι σε δραματικές σχολές που εισπράττουν δίδακτρα χωρίς να εκμυστηρεύονται ακροάσεις για να συμπεριληφθούν οι μαθητές στις δράσεις της τεχνικής τους. Συνεργάζονται με τους φίλους και τις ερωτικές συντρόφους τους, νιώθωντας ότι παράγουν έργο ενώ στην ουσία φυτοζωούν μέσα στα λημέρια της ζωής τους.
Προάγουν το φόβο μα όχι την αγάπη.
Διαδίδουν μυστικά μα όχι τις αλήθειες.
Αγαπούν την λάμψη σου δίπλα στο προσωπό τους μα απειλούνται από τον ήλιο της επιτυχίας σου.
Διψούν για μαθητές και ακόλουθους αλλά δεν τους χορταίνει πια η διδασκαλία μέσα στον ίδιο εαυτό τους.
Είναι πάντα αυτοδίδακτοι κρύβοντας τις πηγές εκμάθησης τους.
Υπερπηδούν τα βήματα προς την εξέλιξη γιατί προσδοκούν μόνο τα άλματα.
Διδάσκουν εκείνο που δεν ακολουθούν.
Έχουν άποψη αλλά όχι στάση ζωής.
Έχουν συνήθειες μα όχι ακεραιότητα αξιών.
Έχουν μέγαλο βάθος τσέπης αλλά μικρή χωρητικότητα καρδιάς.
Βγάζουν τα απωθημένα τους για να οριοθετήσουν τους άλλους μα αποσιωπούν τους θησαυρούς της μαθητείας τους.
Προσδοκούν την διασημότητα μέσω φιλοδοξίας, την κυνηγούν μα δεν μπορούν να την διαχειριστούν όταν αναχωρήσει από την φήμη τους.
Μιλάνε συνέχεια για τον εαυτό τους αντί του αντικειμένου που επιλέχθηκαν να διδάξουν.
Αναζητάνε την αφθονία σου αντί για την ευδαιμονία σου.
Τάζουν κορδέλες μα μοιράζουν πάντα φύκια.
Προσδοκούν για ένα αόριστο αποτέλεσμα εν απουσία συγκεκριμένου στόχου.
Κατευθύνουν μα δεν καθοδηγούν.
Φλυαρούν μα δεν επικοινωνούν.
Βλέπουν μα δεν οραματίζονται.
Κρίνουν δίχως να αξιολογούν.
Πάντα επαινούν μα δεν περιορίζουν.
Ακολουθούν όσα σου απαγορεύουν.
Συγχέουν την ταπεινότητα με την δειλία, το θράσος με την δύναμη.
Κλέβουν τους κόπους άλλων καρπώνοντας την αναγνωρισή τους.
Αψηφούν την δράση της διδασκαλίας τους σε συλλογικό επίπεδο.
Δουλευύουν με ομάδες ατόμων με ανύπαρκτο το ομαδικό πνεύμα.
Σε περιηγούν μέσα στη ζώνη της άνεσης σου χωρίς να έχουν ανακαλύψει δικές τους ανεξερεύνητες ακτές.
Φέρουν ταβάνι στα όνειρά σου και ψαλιδίζουν τα φτερά σου να μην πετάξεις μακριά τους και υψωθείς πάνω από εκείνους.
Κρύβουν τα λάθη τους και διατυμπανίζουν τα σωστά τους.
Χρεώνουν πολλά λόγω αξίας για ανταλλαγή του τίποτα.
Κάθε άνθρωπος είναι ένας δάσκαλος για την ψυχή μας αλλά η μαθητεία είναι να αναγνωρίσεις την συμμετοχή σου στην όποια εμπειρία.
Όλα τα παραπάνω γνωρίσματα διαφοροποιούν τους δασκάλους από τους κόλακες. Εύχομαι οι όποιες δικές μου παρελθοντικές αποτυχίες σε σωστή αξιολόγηση να οδηγήσουν σε μελλοντικές επιτυχίες σας.
Όταν είναι έτοιμος ένας μαθητής, ο δάσκαλος εμφανίζεται. Μα όταν ένας μαθητής είναι έτοιμος, ο δάσκαλος αποσύρεται!
Καλό μήνα!
Καλό Φθινόπωρο!
Κωνσταντίνα