Η αυτοπεποίθηση μπορεί να σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε τα εμπόδια στην εργασία και στο σπίτι, καθώς και μεταξύ των μελών της οικογένειας και των φίλων σας.

Η έλλειψη εμπιστοσύνης, από την άλλη πλευρά, μπορεί να σας αφήσει να αισθανθείτε ανίκανοι να χειρίζεστε την καθημερινή σας ζωή. Παρόλο που ίσως δεν μπορείτε να διαγράψετε όλες τις σκέψεις και τις συμπεριφορές που απομακρύνονται από την εμπιστοσύνη σας, υπάρχουν διάφορες δραστηριότητες που μπορούν να σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε την εμπιστοσύνη σας.

Αναγνωρίζοντας Αρνητικές Σκέψεις

Οι σκέψεις σας μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην εμπιστοσύνη σας. Κάθε φορά που κάνετε λάθος, μπορείτε να βρείτε τον εαυτό σας να σκέφτεται αυτόματα «Πιο ηλίθιος δεν υπάρχει από μένα!» ή «Γιατί το έκανα αυτό;» Δώστε προσοχή σε αυτές τις σκέψεις και κάνετε μια συνειδητή προσπάθεια για να μην τις επαναλάβετε. Αντ ‘αυτού, μπορείτε να πείτε στον εαυτό σας «Ο καθένας κάνει λάθη»
Τα άτομα με χαμηλή αυτοπεποίθηση μπορούν να αποφύγουν προκλήσεις, οι οποίες μπορούν να συνεχίσουν να επηρεάζουν αρνητικά την εμπιστοσύνη, σύμφωνα με το άρθρο Teens Health «Πώς μπορώ να βελτιώσω την αυτοεκτίμησή μου»;

Η ανάληψη ενός νέου εμποδίου ή εμπειρίας κάθε φορά, όπως η συμμετοχή σε ομάδα αθλητών ή ομάδα εθελοντών, μπορεί να μας βοηθήσει να οικοδομήσουμε εμπιστοσύνη.

Αυτοβελτίωση και φροντίδα

Η φροντίδα του σώματός σας μπορεί να είναι ένας άλλος τρόπος για να ενισχύσετε την εμπιστοσύνη. Η επιμονή μα και η εμβάθυνση στην άσκηση που σας αρέσει, όπως το κολύμπι, η γιόγκα κλπ, μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να αισθανθείτε καλύτερα και πιο σίγουροι για το σώμα σας, σύμφωνα με το άρθρο «Self-Esteem and Body Image» του Κέντρου για τη Νεανική Γυναίκα.

Το να τρώτε θρεπτικά γεύματα και να ξεκουράζεστε αρκετά μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να νοιώσετε διανοητικά και συναισθηματικά προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσετε τις προκλήσεις της καθημερινής ζωής.

 Αποδοχή αποτυχίας

Υπάρχουν μερικά πράγματα που μπορείτε να αλλάξετε για τον εαυτό σας και τη ζωή σας. Η μάθηση να αγκαλιάζετε και να αποδεχτείτε τα πράγματα που δεν μπορείτε να αλλάξετε και να θέσετε στόχους για να βελτιώσετε αυτό που μπορείτε να αλλάξετε, μπορεί να σας βοηθήσει να οικοδομήσετε εμπιστοσύνη. Είναι επίσης σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι όλοι αποτυγχάνουν ή απορρίπτονται μερικές φορές. Ενόψει της απόρριψης, είναι σημαντικό να θυμηθείτε τις θετικές ιδιότητές σας και να θυμάστε ότι ο καθένας έχει διαφορετικές προτιμήσεις και προτιμήσεις, σύμφωνα με τον Hara Estroff Marano, συντάκτη της «Psychology Today», στο άρθρο «Κατασκευάστε την εμπιστοσύνη σας».

Παρόλο που μπορεί να μην γίνει αποδεκτή από όλους, δεν θα απορριφθείτε από όλους αλλά θα κερδίσετε μία θέση αγάπης, αναγνώρισης και αυτοσεβασμού για τα στάδια που σας εξέλιξαν ακόμα και σε πιο αργούς ρυθμούς.

Από την Κωνσταντίνα Δήμου