Όση ώρα απολάμβανω την χωριάτικη σαλάτα μου με ντομάτα, αγγούρι, ξυνοτήρι μυτιλήνης, κριθαρένιο παξιμάδι βουτηγμένα στο ελαιόλαδο μαζί με κάπαρη, ταξιδεύω πίσω στο χρόνο όταν το τελευταίο συστατικό ήταν απαγορευμένο στην διατροφή μου. Το ένιωθα σαν μικρό ζιζάνιο που ήθελε να φυτρώνει σε όλα τα φαγητά και μου προκαλούσε δυσχέρεια στην γεύση εξαιτίας της πικρής του σύστασης.

Αν πήγαινα σε εστιατόριο όπου την έτρωγαν όλοι οι συνδαιτημόνες, μπορούσα να μείνω νηστική από το να χορτάσω τρώγωντας κάπαρη και ότι την συνοδεύει.

Όποιος μου ετοίμαζε φαγητό στο παρελθόν είχε μία ρητή εντολή από εμένα. Ότι γεύση θες μα μην προσθέσεις κάπαρη.

Πόσο γελάω για αυτήν την παραξενιά μου να μην τρώω ένα καρπό της Μεσογείου που είναι πλούσιος σε διατροφική αξία, έχει αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση.

Η κάπαρη είναι μία από τις φυτικές πηγές υψηλής περιεκτικότητας στα φλαβονοειδή, καθώς έχει κερκετίνη, ρουτίνη που ενισχύει τα τριχοειδή αγγεία, σε περίπτωση αιμορραγίας στην πήξη του αίματος, ακρως ευεργετική στις αιμορροίδες και την φλεβίτιδα.

Σίγουρα δεν γνώριζες, ότι τα ανόργανα άλατα όπως ο σίδηρος, το ασβέστιο και ο χαλκός, είναι συστατικά που περιέχονται στην κάπαρη.

Αφορμής δοθείσης αυτής της μεταμορφωτικής μου αλλαγής στάθηκε ένα ταξίδι μου στο Αγκίστρι Αιγίνης πριν από πολλά χρόνια, όταν μας πρότειναν τα καπαρόφυλλα ως μία εναλλακτική σαλάτα. Όση κάπαρη δεν είχα φάει τόσο καιρό, αντισταθμίστηκε από την λατρεια μου για το φυτό της. Με έναν μαγικό τρόπο, σαν να άγγιξε το πιάτο μου νεραϊδένιο ραβδί δεν μπορούσα να την αποχωριστώ από την διατροφή μου για όλους τους παραπάνω λόγους είναι πρωτίστης σημασίας η καταναλωσή της. Όσο για τις θερμίδες, τα 100γρ έχουν μόλις 23.

Η κάπαρη είναι γνωστή από την αρχαιότητα και πιστευόταν ότι το φυτό έχει θεραπευτικές αλλά και μαγικές ιδιότητες. (Όσο γι’αυτό, ενδεικτική η περιπτωσή μου).

Πρόκειται για έναν ακανθώδη, αυτοφυή, φυλλοβόλο θάμνο που ευδοκιμεί στη Μεσόγειο, συνήθως σε απότομα βράχια πάνω από τη θάλασσα. Όπως αναφέρθηκε το φυτό μα και τα μπουμπούκια είναι η ωραιότερη επιλογή χορταρικών στην διατροφή.

Δοκιμάστε την σε σαλάτες, μακαρονάδες με θαλασσινά, στο ψωμί σας με τυρί και όπου αλλού σας οδηγήσει η ορεξή σας.

Αφού τα πάντα ρει… Κάπαρει!!!

Κωνσταντίνα