Τις τελευταίες μέρες που βλέπω τηλεόραση βλέπω διαφημιστικά μηνύματα με συμπληρώματα διατροφής, και ένα από αυτά που με έκαναν να γελάσω ήταν τα χαπάκια της Ευτυχίας. Μπορεί να συντρέχουν πάρα πολύ λόγοι να είμαστε θλιμμένοι μα υπάρχουν πολύ περισσότεροι για να χαμογελάμε. Η κάθε μέρα είναι μαγική.Πραγματικά ποιος αφελής μπορεί να καταφύγει σε αυτά τα παρασκευάσματα της ευτυχίας όταν μπορεί πολύ απλά να συνθέσει στον οργανισμό του την ορμόνη της Ντοπαμίνης και να αναγεννηθεί μέσα από την χαρά και την καλή διάθεση με φυσικό τρόπο;

Τι είναι η Ντοπαμίνη;

Η ντοπαμίνη είναι ένας νευροδιαβιβαστής που βοηθά στον έλεγχο των κέντρων ανταμοιβής και ευχαρίστησης του εγκεφάλου. Η ντοπαμίνη συμβάλλει επίσης στη ρύθμιση της κίνησης και της συναισθηματικής αντίδρασης και μας επιτρέπει όχι μόνο να βλέπουμε ανταμοιβές αλλά να αναλαμβάνουμε δράση για να προχωρήσουμε προς αυτά .

Η ντοπαμίνη είναι ένας ισχυρός νευροδιαβιβαστής στον εγκέφαλο. Στην πραγματικότητα, είναι η χημική ουσία του εγκεφάλου που είναι άμεσα υπεύθυνη για το κίνητρο και την εστίαση. Ποιος δεν θέλει να είναι περισσότερο παρακινημένος και εστιασμένος;Ένα άλλο πραγματικά συναρπαστικό πράγμα είναι ότι η ντοπαμίνη μπορεί να αυξηθεί! Ναι, μπορείτε να βελτιώσετε αποτελεσματικά τα κίνητρά σας, την εστίαση και τη διάθεσή σας, λαμβάνοντας φυσικά βήματα για την αύξηση των επιπέδων ντοπαμίνης στον εγκέφαλό σας.

ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ 10 ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΠΕΔΩΝ ΝΤΟΠΑΜΙΝΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑΣ:

1. ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΕΞΑΡΤΗΣΕΙΣ

Πολλοί άνθρωποι εθίζονται σε κάτι επειδή τους προσφέρουν κάποιο είδος στιγμιαίας ικανοποίησης – τα ναρκωτικά, το αλκοόλ, το σεξ, τα ψώνια και άλλες εθιστικές συμπεριφορές έχουν στην πραγματικότητα την αντίθετη επίδραση στα επίπεδα ντοπαμίνης μακροπρόθεσμα. Στην ουσία, όταν υπερβολικά εθιστούμε σε κάτι, το «κύκλωμα ανταμοιβής» του εγκεφάλου μας ξεκινάει με υπερβολική ταχύτητα και χρειαζόμαστε το «γρήγορο χτύπημα» επαναφοράς. Αυτή δεν είναι μια βιώσιμη λύση για την παραγωγή ντοπαμίνης, η οποία μπορεί και πρέπει να γίνει φυσικά.

2. ΛΙΣΤΑ ΜΙΚΡΩΝ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ

Η ντοπαμίνη αυξάνεται όταν είμαστε οργανωμένοι και τελειώνουμε τα καθήκοντά μας – ανεξάρτητα αν η εργασία είναι μικρή ή μεγάλη. Επομένως, μην επιτρέπετε στο μυαλό σας να ανησυχείτε για πράγματα που πρέπει να γίνουν. Αντ ‘αυτού, γράψτε αυτές τις εργασίες μία προς μία και στη συνέχεια να τις ελέγξετε.Έχει αποδειχθεί ότι είναι πιο ικανοποιητικό για τα επίπεδα ντοπαμίνης του εγκεφάλου όταν φυσικά ελέγξουμε κάτι από τη δική μας λίστα. Επίσης, γράψτε και ελέγξτε τα πράγματα ανεξάρτητα αν μπορείτε να θυμάστε διανοητικά τις εργασίες.

3. ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΤΕ ΚΑΤΙ

Για εμάς τους καλλιτέχνες μεταξύ αυτών, συγγραφείς, ζωγράφους, γλύπτες, ποιητές, τραγουδιστές, χορευτές και άλλους καλλιτέχνες, ότι μικρό δημιουργούμε προκαλούμε έκσταση και χαρά στο πυρήνα της ύπαρξης μας. Όταν είμαστε σε δημιουργική λειτουργία, μπορούμε να είμαστε υπερ-εστιασμένοι. Ως αποτέλεσμα, μπορούμε να εισάγουμε μια κατάσταση που ονομάζεται ροή. Η ντοπαμίνη είναι η χημική ουσία του εγκεφάλου που μας επιτρέπει να επιτύχουμε αυτή την κατάσταση. Το μάθημα είναι αυτό: αναλάβετε ένα χόμπι ή μια δραστηριότητα στην οποία δημιουργείτε πραγματικά κάτι απτό και ας μην είναι απαραίτητα κάτι καλλιτεχνικό όπως επισκευή αυτοκινήτων, σχέδιο, φωτογραφία ή κάτι άλλο που ακούγεται ενδιαφέρον.

4. ΑΣΚΗΣΗ

Η άσκηση είναι και μία αυτόνομη λειτουργία παραγωγής της ντοπαμίνης που μπορεί να σταθεί μόνη της μέσα σε αυτή την λίστα. Συζητήσαμε επανειλημμένα τη σημασία και τα οφέλη της σωματικής άσκησης και θα προσθέσουμε ξανά σε αυτόν τον κατάλογο. Η άσκηση μας βοηθά να ανακουφίζουμε το στρες, να επιτύχουμε καλύτερη σωματική υγεία και να κάνουμε κάτι πιο παραγωγικό. Αυξάνει τα επίπεδα ντοπαμίνης. Πιο συγκεκριμένα, η άσκηση αυξάνει πολλαπλούς νευροδιαβιβαστές – η σεροτονίνη και οι ενδορφίνη.Η άσκηση δεν χρειάζεται να είναι δύσκολη. Απλά μια βόλτα ή αναρρίχηση μερικές σκάλες θα επιτύχει μια καλή ενεργοποίηση ντοπαμίνης.

5. ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΤΕ ΚΑΠΟΙΟ ΣΤΟΧΟ

Βρείτε κάποιο βιβλίο αυτοβελτίωσης που να σας καθοδηγήσει ή αποκτήστε ένα ημερολόγιο ειδικά για αυτό το σκοπό: σημειώστε όποιον στόχο έχετε και τις ημέρες της εβδομάδας ή του μήνα όταν προγραμματίζονται. Για παράδειγμα, αν εργάζεστε τη Δευτέρα, την Τετάρτη και την Παρασκευή, σημειώστε αυτές τις ημέρες στο ημερολόγιο του μήνα. Καθώς ολοκληρώσετε μια προπόνηση, επισημάνετε την επιλογή στο ημερολόγιο. Μία σταθερή συνήθεια ενεργοποιεί τα επιπέδα ντοπαμίνης μέσα στην καθημερινότητα.

6. ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΤΥΡΟΣΙΝΗΣ

Από τις χημικές ουσίες που συνθέτουν την ντοπαμίνη, καμία δεν είναι πιο σημαντική από την τυροσίνη. Στην πραγματικότητα, η τυροσίνη θεωρείται δομική δομή της ντοπαμίνης. Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό να έχετε αρκετή από αυτή την πρωτεΐνη. Υπάρχει ένας μεγάλος κατάλογος τροφίμων που αυξάνουν την τυροσίνη, όπως:

– Αμύγδαλα
– Αβοκάντο
– Μπανάνες
– Βοδινό κρέας
– Κοτόπουλο
– Σοκολάτα
– Καφές
– Αυγά
– Πράσινο τσάι
– Γάλα
– Καρπούζι
– Γιαούρτι

7. ΑΚΟΥΣΤΕ ΜΟΥΣΙΚΗ

Αναρωτιέσαι ποτέ γιατί η μουσική σε κάνει ευτυχισμένη; Θέλω να πω, μπορούμε να βρισκόμαστε στα πατώματα για μια στιγμή, αλλά μόλις βάλουμε την αγαπημένη μας μελωδία, αρχίζουμε να κουνιόμαστε … να αισθανόμαστε αρκετά καλά για τους εαυτούς μας! Ο λόγος για αυτό είναι ότι όταν ακούμε μουσική αυξάνονται τα επίπεδα ντοπαμίνης. Στην πραγματικότητα, οι επιστήμονες λένε ότι η ακρόαση μουσικής έχει το ίδιο αποτέλεσμα με την κατανάλωση των αγαπημένων μας φαγητών ή την παρακολούθηση της αγαπημένης μας εκπομπής στη τηλεόραση Έτσι, όταν αισθάνεστε άσχημα, δυναμώστε την ένταση της μουσικής, την κίνηση του σώματος και κατ’επέκταση τα επίπεδα της ντοπαμίνης.

8.ΔΙΑΛΟΓΙΣΤΕΊΤΕ ΓΙΑΤΙ ΧΑΝΟΜΑΣΤΕ

Όπως και με την άσκηση, ανακαλύπτουμε όλο και περισσότερα οφέλη για τον διαλογισμό. Προσθέτουμε και πάλι στη λίστα. Όπως συζητήσαμε, ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι επιρρεπής σε μια ποικιλία εθισμών. Μια άλλη εθιστική συνήθεια που έχουμε είναι υπερβολική σκέψη. Στην πραγματικότητα, ορισμένοι βουδιστές έχουν μια φράση γι ‘αυτή την εξάρτηση: «το μυαλό της μαϊμούς».
Η υπερνίκηση δεν είναι απλώς μια αποσπώμενη συνήθεια, είναι επίσης ένας γνήσιος καταναγκασμός που μας αφήνει σε μια περίπλοκη κατάσταση, ενώ παράλληλα έχει αρνητικό αντίκτυπο στην πνευματική μας ανάπτυξη. Ωστόσο, οι επιστήμονες καταλήγουν τελικά σε ό, τι γνωρίζουν οι βουδιστές εδώ και χιλιάδες χρόνια: ο διαλογισμός και η προσοχή είναι απαραίτητα για ένα υγιές μυαλό.
Επίσης, η προσευχή και ο αυτο-προβληματισμός δείχνουν ότι αυξάνουν τα επίπεδα ντοπαμίνης.

9. ΜΙΚΡΑ ΜΥΣΤΙΚΑ, ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Ενώ υπάρχουν μερικοί τρόποι για να αυξηθούν τα επίπεδα ντοπαμίνης, μερικές φορές αντιμετωπίζουμε μια κρίσιμη στιγμή. Ευτυχώς, υπάρχουν εναλλακτικά φυσικά συμπληρώματα στην αγορά τα οποία έχουν αποδειχθεί ότι αυξάνουν τα επίπεδα ντοπαμίνης.
Κουρκουμίνη: Μια δραστική ουσία που είναι επίσης κοινή στα καρυκεύματα και το κουρκούμη.
Ginkgo Biloba: Ένα εξαιρετικά δημοφιλές συστατικό της φύσης που κάνει θαύματα στον οργανισμό. Που πιστεύεται επίσης ότι ενισχύει τα επίπεδα ντοπαμίνης και διατηρεί την κυκλοφορία του αίματος στον εγκέφαλο περισσότερο.

10. ΤΟΞΙΚΟΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ

Όπως είναι θαυματουργό όπως το σώμα μας, συσσωρεύουμε τοξίνες και βακτήρια που είναι κακό για μας. Οι ενδοτοξίνες είναι το είδος που μπορεί να προκαλέσει το ανοσοποιητικό μας σύστημα να ξεφύγει, και επίσης περιορίζει την παραγωγή ντοπαμίνης. Εδώ είναι μερικές συμβουλές για να βοηθήσετε να καθαρίσετε το έντερο των ενδοτοξινών: φάτε ζυμωμένα καλά, πάρετε αρκετό ύπνο και αντισταθείτε στην επιθυμία να απολαύσετε λιπαρά ή ζαχαρούχα τρόφιμα. Ένας καθαρισμός εντέρου και ήπατος κοντά στο Πάσχα μπορεί να είναι πολύ ευεργετικός για τον οργανισμό. Δες εδώ

Την ευτυχία και αν δεν την έχεις, μπορείς απλά να την δημιουργήσεις σε κάθε κύτταρο σου.

Από την Κωνσταντίνα Δήμου