Αυτό που τρώμε και πίνουμε μπορεί να έχει ισχυρή επίδραση στη ψυχική μας διαύγεια, εστίαση, διάθεση και επίπεδα άγχους.
Στην απλούστερη περίπτωση, το φαγητό είναι καύσιμο. Αν και οι προτιμήσεις μας σχετικά με τη γεύση και την υφή μπορεί να ποικίλουν ευρέως, όλοι βασιζόμαστε στα τρόφιμα που τρώμε για ενέργεια. Οι περισσότεροι άνθρωποι γνωρίζουν ότι είναι ζωτικής σημασίας να καταναλώνουμε μια ποικιλία τροφών εάν επιθυμούμε να διατηρήσουμε μια κατάσταση σωματικής ευεξίας. Ωστόσο, η στενή σχέση ανάμεσα στη διατροφή και την ψυχική μας ευεξία είναι λιγότερο κατανοητή.

Ακριβώς όπως τα θρεπτικά συστατικά στην τροφική δύναμη το σώμα, το ίδιο κάνουν και στο μυαλό. Ορισμένα τρόφιμα μπορούν να επηρεάσουν τη γνωστική λειτουργία και να συσσωρεύσουν την ενέργειά μας ενώ άλλοι αυξάνουν την πνευματική μας διαύγεια και μας κάνουν να αισθανόμαστε έντονα. Αυτό που τρώμε και πίνουμε μπορεί να έχει ισχυρό αποτέλεσμα στην ικανότητά μας να εστιάζουμε, τη διανοητική σαφήνεια, τη διάθεση και τα επίπεδα άγχους.

Οι τροφικές αλλεργίες, οι οποίες δεν εκδηλώνονται πάντα σε μορφές που αναγνωρίζουμε, μπορούν επίσης να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της ψυχικής υγείας. Έτσι, για τους περισσότερους από εμάς, ακόμη και μια απλή αλλαγή στη διατροφή μπορεί να έχει μια βαθιά θετική επίδραση στη ζωή μας. Λαμβάνοντας το χρόνο να διερευνήσει εάν το άγχος, οι μπερδεμένες σκέψεις ή η ανεξήγητη ένταση μπορεί να συνδεθεί με μια τροφική αλλεργία ή ευαισθησία στα τρόφιμα μπορεί να σας δώσει τη δυνατότητα να θεραπεύσετε τα συμπτώματά σας φυσικά. Τα οφέλη από μια πιο υγιεινή, πιο εξατομικευμένη διατροφή αισθάνονται συχνά αμέσως.

Η ζάχαρη, τα κορεσμένα λίπη, το σιτάρι και τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι συχνά αλλεργιογόνα και μπορούν να επηρεάσουν το σώμα. Για άτομα που είναι αλλεργικά, η κατανάλωσή τους μπορεί να προκαλέσει ανισορροπίες στον οργανισμό, που έχουν αρνητική επίδραση στην ικανότητα του σώματος να θρέψει τον εγκέφαλο. Το νερό, οι ίνες, τα καρύδια, οι ακατέργαστοι σπόροι, τα ωμά φρούτα και τα λαχανικά και οι φυτικές πρωτεΐνες, από την άλλη πλευρά, υποστηρίζουν τη σωματική και πνευματική λειτουργία παρέχοντας τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται χωρίς πρόσθετες ουσίες.

Μια ισορροπημένη, φυσική διατροφή μπορεί να διευκολύνει την αλλαγή της διάθεσης, τις κρίσεις πανικού, το άγχος και την ήπια κατάθλιψη. Η πνευματική διαύγεια και η ευκινησία βελτιώνονται όταν ο νους λαμβάνει σωστή τροφή. Ακόμα και εκείνα τα άτομα που είναι ευλογημένα με την ικανότητα να καταναλώνουν σχεδόν οποιαδήποτε τροφή μπορούν να επωφεληθούν από μια πιο υγιεινή και απλούστερη διατροφή. Δεδομένου ότι οι ψυχικοί και οι σωματικοί εαυτοί είναι στενά συνδεδεμένοι μεταξύ τους, πρέπει να τροφοδοτούμε τα τρόφιμα στα οποία ευδοκιμούν.

Κωνσταντίνα